The Hague Festivals. 

The ultimate city marketing exercise. 

The Best of Both Worlds

 


The Hague Festivals combineert korte termijn economische winst met lange termijn imago verbetering voor de residentie. De festivalperiode is daarmee een van de belangrijkste city marketing instrumenten geworden.

 

Blue heeft in 2007 het strategisch plan voor de festival periode mede ontwikkeld en uitgevoerd. In de drie eerste jaren realiseerden wij ook alle marketing uitingen, van banieren tot TV commercials.  Daarnaast verzorgden wij de fotografie rond het evenement, city dressing, distributie van promotiematerialen en realisatie van merchandising artikelen.

 

De formule van The Hague Festivals is zeer succesvol gebleken en won een groot aantal awards van de IFEA (International Festival & Events Association) in de USA. In 2009 en 2010 won de marketing formule zelfs wereldwijd de één na hoogste onderscheiding: de Silver Pinnacle. Daardoor is er veel interesse voor de formule vanuit andere steden en landen.

 

Blue realiseert samen met Art Grup Istanbul op dit moment de citymarketing visie voor de stad Izmir, Turkije. Daarbij wordt onderzocht of een soortgelijke festival formule hier ook onderdeel van het city marketing beleid zou kunnen gaan vormen.

 

Meer informatie op de site van The Hague Festivals of in onderstaand presentatieboek, gerealiseerd door Blue Group voor de deelname aan de Pinnacle Awards 2010. 

 

The hague festivals presentatieboek International Festival Awards

 

 

 

 

blue group bv     |     raamstraat 20d     |     2512 ca   den haag     |     the netherlands
t +31(0)70 365 9054     |     f +31(0)70 362 2385     |    
contact     |     informatie@bluegroup.nl     |     ©copyright 2010-2011 

Blue Group    |    Raamstraat 20d   |   Den Haag   |   The Netherlands

www.bluegroup.nl   |   informatie@bluegroup.nl  

 

T: +31(0)70 365 9054    |    F: +31(0)70 362 2385 


URL: http://www.bluegroup.nl/page/118/the-hague-festivals.html